سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
 
عقل و عشق

هر مذهبی ، مکتبی و انقلابی از دو عنصر ترکیب می شود : عقل و عشق .یکی روشنایی است ودیگری حرکت. یکی شعور و شناخت می بخشد و به مردم بینایی می دهد و دیگر نیرو و جوشش و جنبش میافریند. در یک جامعه روشنفکران آگاه و دانشمندان مسئول ، کارشان نشان دادن راه است و شناساندن مکتب یا مذهب و آگاهی بخشیدن به مردم ، و مردم مسئولیتشان روح دادن و نیرو و حرکت بخشیدن است. عشق به اهل البیت پیامبر علی الخصوص امام حسین با علی (ع) چراغی است که همیشه می درخشیده است و اما امروز توده مردم ما همچنان عشق می ورزند ، همچنان دوست میدارند ، همچنان به این خانه وفادارند ، و هنوز پس از گذشت قرنها و دگرگونیها و زاد و مرگ ایمانها و عشق ها و اندیشه های بسیار ، از در این خانه ، به قصری ، معبدی و قبله ای دیگر ترفته اند ؛ می بینیم که همنان سر بر دیوار خانه فاطمه نهاده اند و به درد مینالند. این اشکها هر کدام کلمه ای است که توده های صمیمی و وفادار ما با آن ، عشق دیرینه خویش را به ساکنان این خانه بیان می کنند. این زبان توده است و چه زبانی صادقتر و زلالتر و بی ریاتر از زبانی که کلماتش ، نه لفظ است و نه خط ، اشک است و هر عبارتش ناله ای ضجه دردی و فریاد عاشقانه شوقی.

اما به عقیده من این عشق ها و این اشک ها و شور ها عقیم مانده اند ؛ اول مطلب اشاره کردم عقل و عشق موثر خواهد بود. مردم ما کما فی السابق عاشق اند. پس دانشمندان و علمای ما کجایند که به این عشق حرکت ببخشند. این اشک ها همچون بارانی که بر شوره زار ببارد ، سبزه ای در این کویر نمی رویاند و این نیرو ها و سرمایه ها به هدر می رود.

مقصر دانشمندان و علما و بزرگان و دانایان هستند. من نمی خواهم شدیدا و صرفا انتقاد کنم از روحانیون و طلاب و فضلای علوم دینیه.

اما الحق والانصاف حق مطلب ادا نمی شود. اولا می خواهم راه گزینش و ورود به حوزه علوم دینی را به چالش بکشم. دوما می خواهم بگویم این روحانیون خود را خوب تربیت نمی کنند و خوب مطلب را در خود پرورش نمی دهند تا بتوانند به دیگران شیرین و قابل هضم انتقال دهند. خدایش رحمت کند استادم مرحوم شیخ رضای ابوالقاسمی پور که واقعا استثنایی بود برای خودش ، که معتقدم مانند او تا چند سال دیگر در شهرمان بوجود نخواهدآمد و الان لازم دانستم از او یادی کنم.

آری روحانیون و همچنین علما در زمینه روشنگری کم گذاشته اند. رهبر عزیز انقلاب بودکه می گفت آقایون درس خوانده نیاز های مردم را از دل دین بیرون بکشید تحلیل و بررسی و آنالیز کنید و به آنان بدهید ولی کو گوش شنوا.

البته مقصر صد در صد هم روحانیون نسیتند که سیستم و جذب و گزینش و آموزش و تبلیغ مشکل دارد.

البته ناگفته نماند که استثنائاتی شگرف و قابل تامل و بسیار خوش ذوق و ایثارگر در بین این قشر عزیز وجود دارند.

آری مردم ما هنوز عاشقانه دور حسین بن علی می چرخند ، اما باید دانشمندانی باشند که این عشق مردم را حرکت بدهند ، معرفت بدهند و موثر کنند. اگر این عشق در هر شخصی عقیم بماند و موجب حرکت سیر الی الله نشود من و تو مقصریم رفیق!

آی مردم عالم !!!!!!!!! من فریاد خشمگین سرزنش آمیزی را می شنوم ، فریاد بر سر گروه دانشمندی که مسئول عقاید مردم است و مامور اسلام محمد و تشیع علی، فریادی که نمیدانم از حلقوم علی بر می آید و یا از عمق وجدان ناخوداگاه مردم.




| [ کلمات کلیدی ] :
ن : احسان روشن نیا
ت : جمعه 89/9/19
 
 
 
هر کس می خواهد ما را بشناسد داستان کربلا را بخواند؛ ما تمام آنچه در تئوری و خلأ بود در خاکهای شلمچه و طلائیه دیدیم، آنچه دیگران فقط شنیده اند ما در شبهای دردآلود با صدای ناله ها و سوز دلهای شیدایی شنیده ایم و دیده ایم، ما عشقبازی مجنون به دور لیلی را درجزیره ی مجنون زیر باران گلوله های که میلیمتری زمین را هدف گرفته بودند با چشم غیر مسلح دیدیم، آنچه منصور بر سر دار دید ما شبهای عملیات دیدیم؛ آن شوخی های شبانه و زمزمه ی قرآن دعا که در شب عاشورای حسین گذشت ما در شبهای عملیاتی والفجرها و رمضان ها و کربلاها دیدیم .
 
 
0 align= 0 align= a href= div class=/div theme-designer2 /div/divtd width=div class=bb td width= center td width= /div space/divtd width= td width= td width= td width= td width=/div /td valign= valign= icon2 icon2 backpb:ItemText//BlogpagingBlock/blogtagsblockdiv style=theme-designer2 pb:ItemText/p dir=/blogtagsblockdiv style=theme-designer2 p dir= /blogtagsblockdiv style=theme-designer2 /divpb:AuthorNamediv style=div class= pb:BlogDescription/divwidth:389px; overflow:hidden;0/BlogArchive copyright table border=padding: 7pxwidth:389px; overflow:hidden; table border= width:389px; overflow:hidden; table border=width:389px; overflow:hidden; table border=padding: 7pxwidth:389px; overflow:hidden; ¢div class= div class= /divm-p/div /div778 /div !---------- text ----------------------------

دریافت کد آهنگ

0rtl105/bodyrtl105/body