سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
 
ولایت فقیه ؛ بایدها و نبایدها

با سلام

چندی پیش تو یه فضای دانشجویی فرصتی شد تا مطالبی رو بتونیم بیان کنیم. گفتم خوبه خلاصه ای از اونا رو اینجا هم بزارم...

رهبری

بسم الله الرحمن الرحیم

رب اشرح لی صدری و یسر لی امری واحلل عقده من لسانی یفقه قولی

اولا از خدای متعال مدد مطلبم که عنایت بفرماید و اینجا حتی یک کلمه به نفع نفسم و دیگری صحبت نکنیم و مدد می خوام هر چه که گفته میشه فقط و فقط رضایت او درش باشد. دوستان مستحضر هستند که در بحث ولایت فقیه اولا باید یکم اصولی تر وریشه ای تر نسبت به مسائل نگاه کنیم و با دید باز قضیه رو نگاه کنیم چرا که می خوایم واقعیت رو پیدا کنیم. دوما تعصب....

ایاک و التعصب . تعصب چشمان انسان ها رو کور می کنه که نور واقعیت رو نبینند. تصب های بی جا و بی مورد والبته کورکورانه انسان رو به ناکجا اباد می رسونه.من روی صحبتم با همه افراده علی الخصوص بچه مذهبی ها... خود کسانی که ما بهشون می گیم حزب اللهی ... اقا تعصب بی جا نداشته باش. چرا با یک موضوع علمی که با 2 2 تا چهار تا حل میشه متعصبانه و کورکورانه برخورد بشه... که بجای نتیجه مثبت چیزی جز نتیجه منفی در بر نداره. از اون ور قضیه خود دوستانی که نسبت به این قضیه طرح بحث می کنندباز هم نباید روی حرفشون تعصب بی جا داشته باشن. قرار ما حقیقت رو به اندازه فهممون استدلال کنیم. پس چرا تا یکی که یه ذره مذهبیه تا میاد دفاع کنه سریع انگ جیره خور بودنو بهش می زنید. الحمدلله نظام اسلامی اینقدر قدرتمند است که نیازی به جیره خوری امثال بنده نداره ولی دوستان می دونن که بنده جیره خور جایی نیستم و تو ناف بازار کار می کنم و نمی خام تبلیغ  برا کسی کنم. حرکت استادم یادم نمی ره که در برابر بچه هایی که طرح بحث می کردند در مورد ولایت و یکم هم فریاد و جنجال با عصبانیت برخورد کردو و بعضا توهین . که این نتیجه نمیده و حتی نتیجه معکوس داره. ما این رو پسند نمی کنیم. اینجا هم ان چیزی از حقیقت رو به درک پائین خودم فهمیدم می خوام البته مختصرا عرض کنم. لذا تذکر می دهم بعضی جاها تعصب خود انسان یا طرف مقابل رو صم بکم عم فهم لا یعقلون می کنه.

مطلب دوم اینکه در طول تاریخ حزب اللهی ها مظلوم بوده اند. والان هم به جد می گم همینطوره. کسی با اندازه حزب الهی ها مظلوم نیست و حقشون ضایع نشده. چند وقت پیش با یکی از ارکان اصلی عملیات سپاه صحبت می کردم ، وقت نیست بگم ولی چه اچحافاتی که در حق این بچه های مظلوم بسیج نمی شه... توی فتنه 88 کسی نیست داد بزنه چند ده تا از بچه های بسیجی بچه های نورانی ، بچه های پاک این مملکت خونشون ریخت کف خیابونای تهران زیر پای این ناکثین و کسی صداش در نیومد... .

ولی ما بحث ولی فقیه رو منحصره به حزب الهی ها نمی کنیم. همه احاد جامعه و همه اقشار با طرز تفکرات مختلف به ولی خودشون عشق می ورزندو این خاصیت ولایت است. ولی قصدم اینه که به برخی ناآگاهی ها به اندازه توانایی خودم پاسخ بدم.

یک مسئله ای که هست اینکه بحث ولایت امام آسیدعلی اقای خامنه ای مقدمات زیبایی داره... اولا خدا مردم رو حتی در زمان غیبت بی سرپرست نمی گذاره. دوما اینکه شرایط ایشون کاملا انطباق با شأنشون داره.

سوما اینکه ایمان مردم به خدا و فقاهت که اگر این نبود ما اصلا ولایتی نداشتیم و چهارما اینکه ولایت فقیه نظر چه کسیه؟ نظر کس است که انو تو زندگی تجربه کرده اند و دیده اند که هیچوقت از هوای نفسش صحبت نکرده. ولایت فقیه نظریه امام روح الله هست دیگه . ایشون هم که پسرش نیست  که بخواد چیزی غیر از واقع بگه و ...

پنجما ولایت فقیه و شخص ولی مغایر با هیچکوم از اصول اساسی ما نیست و کسی در شخص آسیدعلی آقا هیچ گناهی ندیده و ایشون از خانواده بی ریشه ای نیستند. اینها مقدماتی هستند که ما به بحث ولایت برسیم.

حضرت امام روح الله یک جمله ای دارند و اون این هستش که ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است. این مطلبلو زیاد شنیدید ولی شاید ذیل این صحبت رو نشتیده باشید که می فرماد این چیزی که بریا فقیه همسان با پیامبر ثابت است فقط اختیارات حکومتی است . امام می فرماد این توهم است که اختیارات حکومتی رسول اکرم بیشتر از حضرت امیر بود و یا اختیارات حضرت امیر بیشتر از فقیه است ؛ البته فضایل پیامبر از همه بیشتر است ولی زیادی فضایل معنوی اختیارات حکومتی را افزاریش نمی دهد.

و ما نیز همین منظور رو داریم که بله ؛ اختیارات حکومتی برابر با رسول اکرم است که یک چیز عقلی و بدیهی است و به قول حضرت امام هر کس این قضیه رو تصور کنه ، تصدیقش می کنه چون بدیهی است.

البته من خودم خندم میگریه کسی بیاد ولایت فقیه رو برام استدلال کنه . ما ولی فقیه رو با لمون پذیرفته ایم. امام صادق می فرماد: هل الدین الا الحب. آیا دین چیزی جر محبت است. اگر صد نفر در تایید یا رد ولایت آقا استدالال کنه خدا شاهده ذره ای عشق من کم و زیاد نمی شه. چرا که ما ایشون رو از باب ولی بودن و عشق پذیرفته ایم.

 

از اینجا می خوام برم به بحث مهمی به نام بحث نقد تصمیمات رهبر ؛ که یک موضوع مهمه و اگر درست جا بیوفته جواب خیلی از ایرادات و سوالات هستش.

به نظر شما آیا ما می تونیم ولی فقیه رو نقد کنیم؟؟؟

جوابتونو بگید ... کسی شما رو دستگیر نمی کنه .... (این توهماتی است که دشمن تزریق کرده. ازادی بیانی که تو ایرانه هیچ جا نیست)

جواب من : : : نه که نمی شه رهبری رو نقد کرد. فقط می شه پیشنهاد داد. نقد نمی شه کرد. چرا ؟ چون ما تو موقعیت ایشون نیستیم . اطلاعاتمون و آگاهی هامون به اندازه رهبری نیست. یک درصد اطلاعات ایشون روهم نداریم.

به این مطلب خوب دقت کنید و چندباره بخونید چون ریزه کاری زیاد داره و موندم چطور بیان کنم ولی شما می تونید کار یک پزشک متخصص مغز و اعصاب رو نقد کنید.

علما هم نمی تونن کار رهبری رونقد کنند چون اطلاعات ایشون و اشراف و درایت ایشون رو ندارند.

اینجا مجلس خبرگان هست که اطلاعات رو دارن و بهشون می دن واگر رهبری خلافی کرده باشه و یا ظلمی کرده باشه خبرگان خبردار میشه و اطلاعات دستشون می رسه و به قول حضرت آقا بعد از خلاف مصرح ، رهبری خود به خود عزل میشه.

آقا جان ! کسی می تواند فرمان رو نقد کنه که در موقعیت فرماندهی باشه.

بله ما نمی تونیم رهبری رو نقد کنیم می تونیم در مورد شرایط ایشون صحبت کنیم. که آیا این اقا شرایط رو داره یا نداره....

بحث ما سر شایستگی است یا هست ، یا نیست. اگر شایستگی بود اگر نظرش مخالف نظر ما هم باشه باید تبعیت بکنیم و نظر ایشون حجت شرعی است ولی اگر شایستگی نبود یا یک خلاف مصرح از رهبری دیدیم ؛ تازه رهبری رو حذف می کنیم ، نقد نمی کنیم. خود به خود حذف می شود.

اینجور بگم حتی اگر کسی آگاهی هاش مساوی با آقا باشه و در یک جایگاه اطلاعاتی و علمی باشند  و یک تحلیل و نظر دیگه ای غیر از نظر آقا داشته باشه ؛ کدوم حجت شرعی است برای ما ؟

نظر آقا ، اگرهمه اشتباه باشه ، به تو چه مربوطه(خدا میگه) به تو چه مربوطه ... حجت شرعی اینه ولو اشتباه باشه ... ما نباید از پیغمبر هم مسلمون تر بشیم. لذا دقت بشه.

حضرت امیر می فرماید : هیچوقت یک حاکم همه اطلاعاتشو نمی تونه به مردم بدهد.

اینکه یک چیزه که همه جای دنیا هم همینطوره

وقتی ما همه شرایط رو نمی دونمی چطور می خوایم نظری رو که ایشون می دهد نقد کنیم. مصلحت رو کسی می بینه که از بالا داره نگاه میکنه .

بله ممکنه بگید پس شما هم نمی تونید رئس جمهور امریکا رو نقد کنید چون اطلاعاتشو ندارید. بله ما رئیس جمهور امریکا رو نقد نمیتونیم بکنیم ولی بحث ما سر شرایط ایشونه که نداره و بحث ما سر خلاف های مصرحی است که اشون انجام می دهد.

مثلا اطلاعات به دتور آقا ، استراق سمع می کنن و متوجه میشوند که دشمن می خاد فلان کارخانه ما رو منهدم کنه. آقا میاد دستور میده که 2 تا کارخانه دیگه بزنید. صدای وزیر وزرا در میاد که بله کافیه این کارخانه ، جوابگوی نیاز هستو و فلان و فلان . بابا اقا داره کجا رو نگاه میکنه. این وزیره یا منو تو چطور میخایم اون نظر آقا رو نقد کنیم. اطلاعات کافی رو نداریم. ما مطمئنیم که اطلاعاتی که دست آقا میرسه حتی دست رئیس جمهور هم بعضا نمی رسه.

لذا باید دقت بشه.

برفرض منو شما همه شرایط نقد رو داشته باشیم اونوقت به اقا ارائه می کنیم .

اگه آقا پذیرفت خوب خدا رو شکر

اگر اقا قبول نکرد حکم شرعی این است که باید از آقا تبعیت بشه.

کی ما می تونیم تبعیت نکنیم؟ وقتی که از شایستگی افتاده باشه. یعنی یک خلاف مصرح ببینیم. نه اینکه تحلیل ما این باشه که این خلاف مصرحه و صریحه ، نه.. خلاف صریح نیاز به تحلیل نداره. کاملا روشن و بیّن است.

اما یه جای دیگه آقا از باب مسائل علمی یک نظریه علمی یا فقهی میدهد. اون قابل نقده . چون همون مقدمات این نظریه ممکنه پیش یک فقیه دیگه هم باشه. لذا نمی شه گفت چون این نظریه رو من رهبر دادم پس همینه. نه چون بحث علم و فقه با بحث احکام حکومتی دو مقوله جداست.

احکام حکومتی رو که آقا از باب ولایت و حکومت صادر می کنن چون ما اون اطلاعات لازم رو نداریم نمی شه نقد کرد. بله اگر یک نفر پیدا بشه گه بگه فلان حکم رو که آقا داده طبق این چهار تا مصلحت بوده و ثابت بکنه که آقا این 4  یا 5 مصلحت رو در نظر گرفته . بعد لیست بکنه به این چند دلیل این تصمیم اشتباهه اونوقت میشه نقد رو پذیرفت ولی ایا کسی هست که اون اطلاعات و مقدمات اون حکم رو 100 درصد داشته باشه. تقریبا محاله.

دقت بشود. امیدوارم تا اینجا روشن شده باشه.

بحث سکوت آقا رو مطرح می کنم و بقیه اش رو می گزارم تو پست بعدی. یعنی اینکه اقا یه جاهایی سکوت می کنند یا داد میزنن وظیفه ما چیه:

اولا یه جایی آقا سکوت می کنند و ما باید فریاد بکشیم

دوما یه جایی آقا سکوت می کنند و ما هم باید سکوت کنیم.

سوما یه جایی آقا فریاد می کشن و ما هم فریاد می کشیم.

تو مورد اول که اقا سکوت می کنند و ما باید فریاد بزنیم که روشنه . اون جایی است که آقا قبلا در مرود این مشکل یا خطر صحبت کرده اند. گفتن مثلا جوونا اگه جایی فلان چیزو دیدید فریاد بزنید. لذا مادیگه اونجا تکلیف روشنه. مثلا آقا فرمودند دانشجو باید سیاسی باشه. اگه وزیر علوم اومد گفت ما دانشجوی سیاسی نمی خوایم ولو آقا سکوت بکنند چون قبلا تذکر دادند ما باید فریاد بزنیم.

اما یه جایی آقا سکوت میکنند و ما هم باید سکوت کنیم. علتشم اینه که ما نباید جلوتر از حضرت آقا حرکت کنیم.

مثلل همین قضیه بحرین. خود آقا اعتراض کردند از مردم بحرین حمایت کردندما هم باید بگیم. ولی این بحث اعزام نیرو و جنگ و اینها می دونید. جنگ وصلح از شئونات رهبری هستش. لذا کسی نباید جلوتر از آقا بره برا جنگ و ....

قسمت مهم بحثم در رابطه با منافیقن و جریانات انحرافی است که ان شاالله در پست بعد منتشر خواهم کرد.

از طولانی شدنش مسرور نیستم. امیدوارم حوصلتون بشه.

توی این بحث سوالات زیادی مطرحه که فرصت نیست خودم بگم و جواب بدم در هر صورت میشه با ایمیل یا کامنت سوالات رو مطرح کرد و بنده منتشر می کنم.

خدایا رهبرمون و محفوظ و منصور نگه دارد




| [ کلمات کلیدی ] :
ن : احسان روشن نیا
ت : سه شنبه 90/3/10
 
 
 
هر کس می خواهد ما را بشناسد داستان کربلا را بخواند؛ ما تمام آنچه در تئوری و خلأ بود در خاکهای شلمچه و طلائیه دیدیم، آنچه دیگران فقط شنیده اند ما در شبهای دردآلود با صدای ناله ها و سوز دلهای شیدایی شنیده ایم و دیده ایم، ما عشقبازی مجنون به دور لیلی را درجزیره ی مجنون زیر باران گلوله های که میلیمتری زمین را هدف گرفته بودند با چشم غیر مسلح دیدیم، آنچه منصور بر سر دار دید ما شبهای عملیات دیدیم؛ آن شوخی های شبانه و زمزمه ی قرآن دعا که در شب عاشورای حسین گذشت ما در شبهای عملیاتی والفجرها و رمضان ها و کربلاها دیدیم .
 
 
0 align= 0 align= a href= div class=/div theme-designer2 /div/divtd width=div class=bb td width= center td width= /div space/divtd width= td width= td width= td width= td width=/div /td valign= valign= icon2 icon2 backpb:ItemText//BlogpagingBlock/blogtagsblockdiv style=theme-designer2 pb:ItemText/p dir=/blogtagsblockdiv style=theme-designer2 p dir= /blogtagsblockdiv style=theme-designer2 /divpb:AuthorNamediv style=div class= pb:BlogDescription/divwidth:389px; overflow:hidden;0/BlogArchive copyright table border=padding: 7pxwidth:389px; overflow:hidden; table border= width:389px; overflow:hidden; table border=width:389px; overflow:hidden; table border=padding: 7pxwidth:389px; overflow:hidden; ¢div class= div class= /divm-p/div /div778 /div !---------- text ----------------------------

دریافت کد آهنگ

0rtl105/bodyrtl105/body