سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
 
تحلیل آسیب های جامعه مومنین

بسم الله الرحمن الرحیم

  یکی از مسائل مهمی که جامعه مومنین رو تهدید می کند و یک تهدید بسیار جدیدی است و از نوع جریان های است که تشخصیشون برای آحاد ملت بسیار سخته ... جریان نفاق هست. توی این چند وقت درباره نفقا و منافق  و ... شاید زیاد مطلب خونده و دیده باشید ولی بنده میخواماز یک زاویه دیگه و به یک موضوع نسبتا جدید توجهتون رو جلب کنم.

  ببینید در صدر اسلام باز هم جریان نفاق به وفور وجود داشت ولی بعضا قدرت تاثیر گذاری نداشت و بعضا در برخی برهه های زمانی تاثیرات جبران ناپذیری در روند جامعه مومنین گذاشته است.

یک تقسیم بندی الان رایج است و اون این است که می گویند جامعه اسلامی رو ما به دسته قضار تقسیم می کنیم 1- مومنین 2- کافرین 3- منافقین

تکلیف این تقسیم بندی رو این حدیث پیامبر مشخص کرده است.اینکه حضرت رحمت و رأفت می فرماید: مومنین بواسطه ایمانشان از خیلی چیزها اجتناب می کنند، کافرین نیز بواسطه کفرشان رسوایند ولی این منافقین هستند که چیزی می گویند و بر زبان دارندکه من بعنوان پیامبر می پسندم ولی عملشان جوری است که من نمی پسندم.

جریان نفاق

بسیار زیبا و دقیق حضرت رحمت این جریانو تقسیم بندی را تحلیل می فرمایند

به نظر بنده این تقسیم بندی ناقص است و باید یک مورد دیگر به آن اضافه شود. و جامعه را به چهار دسته تقسیم کرد و آن این است : 1- مومنین قوی 2 مومنین ضعیف  3- کافرین 4- منافقین

بله در جامعه افرادی هستند بنام مومنین ضعیف که تفکرات خودشان رادارند و یک پوسته از دین را فهمیده اند و افکاری نسبتا افراطی دارند و همیچنین در زبان ولایت پذیر و در عمل بی ولایت و یا اینگونه بگویم بهتر است در عمل بعضا تمرد از ولایت می کنند.

شناخت و فهم خودشان را بر فهم همه ترجیح می دهند و علایق و سلایق خودشان را بر افکار و عقاید دیگران ترجیح می دهند.

اینان مومنین ضعیف اند.. کسانی که دین را خوب نفهمیده اند. بنده بارها گفته ام انسان های دین فهم واقعی گاها کارهایی می کنند که از دید این دسته از مومنین کارهایی سخیف و غیر قابل قبول است . لذا نسبت به انها شکایت می کنند.

اما تاثیر مومنین ضعیف در جامعه:

هر جا مومنین ضعیف در جامعه موثر باشند و در مناسبات اجتماعی تاثیر گذار شوند ... محل و مأمن جولان منافقی است. آنگاه که مومنین ضعیف امور جامعه را در دست بگیرند منافقین می توانند وارد شوند و تاثیر گذار باشند  جامعه اسلامی را رو به انحراف برند.

شما ببینید درصدر اسلام نمونه بارز مومنین ضعیف ، شخص ابو موسی اشعری است. ببینید وقتی در جریان حکمیت فضای جامعه در دست شخصی مثل ابو موسی می افتد و  مومنین ضعیف در یک جریان تحمیلگری که بعدا در موردش صحبت می کنم ، زمام امور را ازدست مولا گرفتند ... منافقینی مثل عمروعاص جرات حضور پیدا میکنند و می توانند انقدر در جامعه این منافقین تاثیر گذار شودند که مسیر امامت و خلافت جامعه اسلامی را منحرف نمایند.

این بزرگترین نمونه ای است از اینکه یک مومن ضعیف مثل ابو موسی وارد مناسبات اجتماعی می شود و منافقین از این فرصت کمال استفاده را می کنند.

حواسمون به مومنین ضعیف باشد. نشونه هاشو بالا عرض کردم و فرصت نیست درمورد تاثیرشون در یک مجموعه کوچک در جامعه مثل پایگاه بسیج  و دانشگاه و... صحبت کنم.

باید ریشه رو در خودمون تقویت کنیم .. اسلام رو باید فهمید ، نه عمل کرد. فهم دین خیلی مهمه و انسان دین فهم که بتواند به این تشخیص برسه که اهم  و مهم رو تشخیص بده و بعضی جاها که همه داد می زنن سکوت کنه و بعضی جاها که همه سکوت کردن داد بزنه و از این کارهای عجیب غریب که در صدر اسلام سلمان وابوذر و در الان حضرت آقا انجام می دهند ، انجام بده ؛ بسیار مهمه.

موفق و منصور باشید

احسان روشن نیا

12تیرماه1390




| [ کلمات کلیدی ] :
ن : احسان روشن نیا
ت : دوشنبه 90/4/13
 
 
 
هر کس می خواهد ما را بشناسد داستان کربلا را بخواند؛ ما تمام آنچه در تئوری و خلأ بود در خاکهای شلمچه و طلائیه دیدیم، آنچه دیگران فقط شنیده اند ما در شبهای دردآلود با صدای ناله ها و سوز دلهای شیدایی شنیده ایم و دیده ایم، ما عشقبازی مجنون به دور لیلی را درجزیره ی مجنون زیر باران گلوله های که میلیمتری زمین را هدف گرفته بودند با چشم غیر مسلح دیدیم، آنچه منصور بر سر دار دید ما شبهای عملیات دیدیم؛ آن شوخی های شبانه و زمزمه ی قرآن دعا که در شب عاشورای حسین گذشت ما در شبهای عملیاتی والفجرها و رمضان ها و کربلاها دیدیم .
 
 
0 align= 0 align= a href= div class=/div theme-designer2 /div/divtd width=div class=bb td width= center td width= /div space/divtd width= td width= td width= td width= td width=/div /td valign= valign= icon2 icon2 backpb:ItemText//BlogpagingBlock/blogtagsblockdiv style=theme-designer2 pb:ItemText/p dir=/blogtagsblockdiv style=theme-designer2 p dir= /blogtagsblockdiv style=theme-designer2 /divpb:AuthorNamediv style=div class= pb:BlogDescription/divwidth:389px; overflow:hidden;0/BlogArchive copyright table border=padding: 7pxwidth:389px; overflow:hidden; table border= width:389px; overflow:hidden; table border=width:389px; overflow:hidden; table border=padding: 7pxwidth:389px; overflow:hidden; ¢div class= div class= /divm-p/div /div778 /div !---------- text ----------------------------

دریافت کد آهنگ

0rtl105/bodyrtl105/body