سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
 
امروز حال صدا سیما خوب نیست ...

هنر فیلم و سریال ، یکی از منحصر به فردترین هنرهایی است که در عصر حاضر جزو تاثیرگزارترین ابزارها در شکل دهی و هدایت و اصلاح و تکامل افکار و اندیشه های انسان ها از آن بهره گرفته می شود. هنری که در ایران مهجور مانده و فقط کسب حداقل های آن ما را راضی نموده است .

این هنر فوق العاده که اگر از تمام ظرفیت های آن استفاده شود می تواند راه میانبری برای نیل به اهداف مادی و معنوی اسلام و انقلاب باشد ، امروزه به دست ناهالانی افتاده که آگاهانه و یا ناآگاهانه در مسیر درست که حرکت نمی کند هیچ ، ضربه های غیر قابل جبرانی را نیز به پیکره فرهنگی جامعه وارد می سازند.

اگر چه شاهد آن هستیم که هر از چند گاهی فیلم و برنامه های شاخصی در موضوعات مختلف اعم از فرهنگی مذهبی اجتماعی و حتی طنز در تلوزیون و سینما ابراز و جودمی کند و الحق و الانصاف برنامه های قوی ای هستند ، اما این روند به صورت مقطعی بوده و بسیار جای نگرانی برای سینما و مخصوصا تلویزیون دارد .

بنده در تلویزیون و سینما تخصصی ندارم و از درون آن مجموعه اطلاع چندانی ندارم، اما بعنوان یک مسلمان ایرانی و شخصی از قشر دانشجوی این جامعه به مسئله ورود می کنم و فریاد می زنم ؛ از دور شاهد آن هستم که هر کس اعم از متخصص و غیر متخصص که از صدا و سیما انتقاد میکند بلافاصله بایکت می شود. از جناب حجت الاسلام پناهیان گرفته تا امروز جناب وحید یامین پور و... ، متاسفانه شاهد عدم سعه صدر تلویزیون هستیم.

متاسفانه شاخص های اسلامی و شاکله های فرهنگی قائم بر اسلامیت و ایرانیت صدا و سیما ؛ هنوز مشخص نشده اند و به نظر می رسد هر مدیر بر طبق سلیقه و طرز فکر و خط و مشی شخصی خودش عمل می نماید.

باید یک روال منطقی و علمی براساس الگوهای اسلامی و ایرانی برای صدا وسیما تنظیم شود که هر کس نتواند طبق سلیقه خودش عمل نماید و این باید از خارج از مجموعه جناب ضرغامی ، دست به کار شوند.

البته به نظر می رسد ایراد در پیکره مدیران صدا و سیما باشد که مخاطب اصلی بنده هستند. هرچند این ایراد به شخص جناب رئیس صدا و سیما به طور غیر مستقیم بر می گردد.

بطور مشخص می توانم بگویم که ای برادران امروز حال صدا و سیمای جمهوری اسلامی خوب نیست.

این روزها نیز شاهد پخش یک سریال طنز به نام ساختمان پزشکان در شبکه سوم سیما هستیم.

آقایان دست اندر کار این سریال بی فرهنگ...

خنداندن مردم به چه قیمتی ... . رواج بی فرهنگی ، مادیگرایی ، دروغ ، تحقیر ، تمسخر ، غیبت و به سخره گرفتن ارزش های دینی و ملی جامعه محصول این سریال گریه آور است.

واقعا باید به پای این سریال گریست....

چرا فردی که به فرهنگ جامعه پایبند است در این فیلم به مسخره گرفته می شود؟ فردی که از گرفتن رشوه خوداری می کند ، از تمسخر دیگران و دروغ اجتناب می کند ؛ فردی دست و پا چلفتی و مشنگ و کم عقل فرض می شود و همیشه توسط دیگران دست انداخته می شود .

آقایان اگر می خواهند واقعیات جامعه را به تصویر بکشند ؛ بنده نمی دانم کجای این جامعه زندگی می کنند که بی فرهنگی فرهنگ آنهاست.

آقای مدیر ! اینها واقعیات کل جامعه ما نیستند.. مردم ما هنوز برای ارزشهایشان جان می دهند. چشمانتان را باز کنید.

متاسفانه اینگونه استنباط می شود که مدام به دنبال این هستید که نظر عده ای قلیل با یک فرهنگ خاص در جامعه را به رسانه ملی جلب کنید به بهانه اینکه به سراغ ماهواره و ... نروند. اما هدف وسیله را توجیه نمی کند.

این را بدانید اگر روزی قرار باشد کسی برای حفظ آن میز و صندلی و خدم و حشم شما جان دهد و خونش کف خیابانها ریخته شود تا نظاممان حفظ شود ، به قول امام همین پابرهنه هایی هستند که رسانه برایشان حتی تره ای هم خورد نمی کند.

کسانی که اکثریت جامعه را تشکیل می دهند و هنوز بیش از تو و هر کس دیگری که با توی مدیرِ... کار می کند ، به ارزش ها و فرهنگ اسلامی پایبند است.

با این سریال سخیف نه تنها بی فرهنگی و مسائل ضد اخلاقی را رواج می دهید ؛ شکست شما را در جذب مخاطب در سیما نشان می دهد.

دست بردارید ...

ما را به خیر شما امید نیست ، شر مرسانید

احسان روشن نیا

19 تیرماه 1390




| [ کلمات کلیدی ] :
ن : احسان روشن نیا
ت : یکشنبه 90/4/19
 
 
 
هر کس می خواهد ما را بشناسد داستان کربلا را بخواند؛ ما تمام آنچه در تئوری و خلأ بود در خاکهای شلمچه و طلائیه دیدیم، آنچه دیگران فقط شنیده اند ما در شبهای دردآلود با صدای ناله ها و سوز دلهای شیدایی شنیده ایم و دیده ایم، ما عشقبازی مجنون به دور لیلی را درجزیره ی مجنون زیر باران گلوله های که میلیمتری زمین را هدف گرفته بودند با چشم غیر مسلح دیدیم، آنچه منصور بر سر دار دید ما شبهای عملیات دیدیم؛ آن شوخی های شبانه و زمزمه ی قرآن دعا که در شب عاشورای حسین گذشت ما در شبهای عملیاتی والفجرها و رمضان ها و کربلاها دیدیم .
 
 
0 align= 0 align= a href= div class=/div theme-designer2 /div/divtd width=div class=bb td width= center td width= /div space/divtd width= td width= td width= td width= td width=/div /td valign= valign= icon2 icon2 backpb:ItemText//BlogpagingBlock/blogtagsblockdiv style=theme-designer2 pb:ItemText/p dir=/blogtagsblockdiv style=theme-designer2 p dir= /blogtagsblockdiv style=theme-designer2 /divpb:AuthorNamediv style=div class= pb:BlogDescription/divwidth:389px; overflow:hidden;0/BlogArchive copyright table border=padding: 7pxwidth:389px; overflow:hidden; table border= width:389px; overflow:hidden; table border=width:389px; overflow:hidden; table border=padding: 7pxwidth:389px; overflow:hidden; ¢div class= div class= /divm-p/div /div778 /div !---------- text ----------------------------

دریافت کد آهنگ

0rtl105/bodyrtl105/body