سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
 
سلامت جنسی در اسلام

در ادیان مختلف دیدگاه ها  و نظرات مختلفی درباره غریزه جنسی به چشم می خورد. بعضی شیوه افراط و بعضی شیوه تفریط و بعضی حد اعتدال را پیش گرفته اند. شیطان پرستانی وجود دارد که تمتع از غریزه جنسی را لاقید و نامحدود می دانند و در مقابلشان مسیحیانی که راهبانشان را از ازدواج بر حذر می دارند. این شیوه ها و این برخورد ها و عکس العمل ها در مورد عزیزه جنسی در طول تاریخ بوده و کنون نیز ادامه دارد. اما دین اسلام که خاتم و اکمل ادیان می باشد دیدگاهی اوسط و معتدل در پیش می گیرد. بهره گیری از غریزه جنسی را نه مطلقا نهی و نه مطلقا آزاد می داند. آن را طی شرایطی و در یک چهار چوب خاص نه تنها آزاد می داند بلکه به عقیده بنده یکی از راه های تزکیه نفس و سیر الی الله می دانیم.

کما اینکه در طول تاریخ نمونه های بارزی وجود دارد که غریزه جنسی را سکویی برای پرواز استفاده کرده اند و البته چه بسیار انسانهایی با همین غریزه کالانعام بل هم اضل شده اند.

داستان شیخ رجبعلی خیاط را فراموش نکرده ایم که در بزنگاه گناه ، بخاطر اغماز و چشم پوشی از آن به مقامات عالی انسانی و عرفانی رسید و کرامات متعدد از جمله چشم برزخی پیدا نمود.

اما آنچه که امروز حائز اهمیت است این است که بدانیم که این غریزه همچون رودخانه ای طغیانگر است که در صورت بی توجهی و عدم کنترل با یک سیلاب همه چیز را ویران می کند. اما اگر این رودخانه صغیان گر کنترل شود ، بر سر آن سد ها و ساحل بندها و نیروگاه ها احداث شود.. در ساحل آن پارکها و ویلاها احداث گردد ، و آن را جهت دهی و کنترل نمود نه تنها ویرانگر نیست بلکه می توان از خیرات و و برکات و حسنات آن استفاده نمود.

در این بین نقش سلامت جنسی و جلوگیری از انحراف جنسی خصوصا در سنین پایین و در سنین کودکی و نوجوانی بسیار حائز اهمیت است. کودکان و نوجوانان کانون احساس اند. قلب و روح آنان مثل برگ گل لطیف است . به کوچکترین مسأله عکس العمل نشان می دهند. از طرفی از همان سنین قبل از بلوغ باید به سلامت جنسی آنان اندیشید. چرا که ثابت شده است که  حتی در سنین قبل از بلوغ و از همان دوران کودکی غریزه جنسی در انسان بیدار بوده و به تحریک ها و ... عکس العمل نشان می دهد.

به نظر می رسد که لازم است در همان سالهای ابتدایی مراقبت جنسی والدین از فرزندانشان باید شروع شود . کما اینکه احادیث متعددی از حضرت رحمت (ص) داریم که گواه بر این ماجراست و والدین را از نکاتی در ارتباط با فرزندانشان بر حذر می دارند. ابتدای ورود کودک به جامعه که همان مدرسه است باید این مراقبت ها تشدید پیدا کند اما منظور از مراقبت کنترل سخت افزاری نیست که با محدود کردن کودکان و نوجوانان و زیر نظر گرفتن اعمال آنان حاصل شود بلکه منظور این است که لازم است افرادی آگاه به مسائل جنسی چه از لحاظ علمی و چه از لحاظ مذهبی در همان حد سن این فرزندان آگاهی های لازم را به آنان بدهند. قبل از اینکه کودکان و نوجوانان خودشان بر حسب کنجکاوی بدنیال کسب این اطلاعات باشند و گاها راه را اشتباه رفته و برای اکسب این اطلاعات به سراغ افراد نااهل و یا ناآگاه روند و یا اطلاع غلط بگیرند و یا به انحراف کشیده شوند بهتر است والدین و یا مربیان تربیتی خود در این مهم پیش قدم گردند و هر کس را در حد سن خودش ولو سنش پایین باشد از چگونگی مراقبت و کنترل این سیلاب طغیانگر و این غریزه مهم آگاه نمایند.

این نگاه سنتی و متحجرانه که بعضی به دنبال تربیت فرزندانی چشم و گوش بسته در این شرایط کنونی جامعه که سن انحراف جنسی از بین نوجوانان پایئئن آمده و به کودکان وکشیده شده است باید تغییر یابد. خیلی ها از بیان این موارد اباء و ترس دارند و این ابا و یا حیا  گرچه خوب و مهم است ولی آثار و تبعات بعد آن غیر قابل جبران است. به این معنی که بدون رودربایستی و پرهیز از کلی گویی باید اطلاعات لازم در موضوع مسائل جنسی مطابق و همسو با سن نوجوان و کودک به او منتقل گردد.  

لازم است این مسائل خصوصا از سوی مذهبی ها با موشکافی کاملا علمی و با چاشنی مذهبی برای دیگران تبیین گردد تا در این روزگاری که انواع و اقسام فحشا و فساد از طریق سی دی موبایل و بلوتوث و شبکه های ماهواره ای و فیلم های خانوادگی و یا مستهجن به نسل جدید عرضه می شود ؛ آنان را نسبت به انحرافات واکسینه کنیم.

چه بسیار کودکان و نوجوانانی را به جسب تجربه دیده ایم که یا مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته اند و یا به انحراف کشیده شده اند. همین که قدری با آنان به صحبت نشسته ایم و علت را جویا شده ایم پاسخی نداشتند جز اینکه بگویند: نمی دانستم

و با اندک صحبتی و آگاهی دادن نسبت به مسائل به خود آمده و به راحتی به خود را از انجراف بیرون کشیده اند.

 

در این نوشتار سعی شد با نگاهی کلی و بدون موشکافی لازمه طرح مسائل جنسی را برای کودکان و نوجوانان بررسی کند.




| [ کلمات کلیدی ] :
ن : احسان روشن نیا
ت : سه شنبه 90/8/10
 
 
 
هر کس می خواهد ما را بشناسد داستان کربلا را بخواند؛ ما تمام آنچه در تئوری و خلأ بود در خاکهای شلمچه و طلائیه دیدیم، آنچه دیگران فقط شنیده اند ما در شبهای دردآلود با صدای ناله ها و سوز دلهای شیدایی شنیده ایم و دیده ایم، ما عشقبازی مجنون به دور لیلی را درجزیره ی مجنون زیر باران گلوله های که میلیمتری زمین را هدف گرفته بودند با چشم غیر مسلح دیدیم، آنچه منصور بر سر دار دید ما شبهای عملیات دیدیم؛ آن شوخی های شبانه و زمزمه ی قرآن دعا که در شب عاشورای حسین گذشت ما در شبهای عملیاتی والفجرها و رمضان ها و کربلاها دیدیم .
 
 
0 align= 0 align= a href= div class=/div theme-designer2 /div/divtd width=div class=bb td width= center td width= /div space/divtd width= td width= td width= td width= td width=/div /td valign= valign= icon2 icon2 backpb:ItemText//BlogpagingBlock/blogtagsblockdiv style=theme-designer2 pb:ItemText/p dir=/blogtagsblockdiv style=theme-designer2 p dir= /blogtagsblockdiv style=theme-designer2 /divpb:AuthorNamediv style=div class= pb:BlogDescription/divwidth:389px; overflow:hidden;0/BlogArchive copyright table border=padding: 7pxwidth:389px; overflow:hidden; table border= width:389px; overflow:hidden; table border=width:389px; overflow:hidden; table border=padding: 7pxwidth:389px; overflow:hidden; ¢div class= div class= /divm-p/div /div778 /div !---------- text ----------------------------

دریافت کد آهنگ

0rtl105/bodyrtl105/body