سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
 
پاسخ به یک سوال متداول؟؟؟

بسم رب المهدی (عج)

عشق یعنی پاک ماندن در فساد            آب ماندن در دمای انجماد

در حقیقت عشق یعنی سادگی              در کمال برتری افتادگی

 

یک نوجوانی از من سئوال پرسیده بود هدف از زندگی چیست ؟ و چرا ما باید زندگی کنیم و می خواهیم به کجا برسیم؟

 

سئوال خوبی است چون مولایم علی – که جانم فدای او باد- فرمود: خدا رحمت کند کسی را بداند از کجا آمده و در کجا قرار دارد و به کجا قرار است که برود. هدف از زندگی مطمئنا خوردن و آشامیدن نیست . هدف خیلی بالاتر از این حرفهاست. هدف ما خداست.....اصلا بذار با یه مثال شروع کنم؛ یک رود هدفش از جرکت توی جوی چیه؟ خوب میخواد به دریا برسه. خوب دریا چیه؟ دریا همون منشا اصلی روده و به قول یونانیان بدنبال اصل خودش یعنی از چیزی که بوجود آمده می گرده و به دنبال اصل خودشه ،  مثل هرچیز دیگه ای.... انسان از گل سرشته شد. خدا می خواست آن را جاندار کند. خواست مخلوقی منحصر بفرد بیافریند. مطمئنا یک محصول منحصر بفرد از مواد اولیه منحصر بفرد بدست میاد. و خاص تر و کامل تر و منحصربفردتر از خود خدا چیه؟ هیچی!!!. پس خدا از خودش از وجود و نور و روح خودش در اون گل دمید. در قرآن آموده و نفخت فیه من روحی : از روح خودم در آن دمیدم. انسان جان گرفت و زندگی را آغاز کرد. حالا اگه انسان بفهمه که سرازیری زیبای زندگیش به دریای خدایی میرسه و سرازیر بشه ، خوب به منشا خودش میرسه یعنی خدا.

انسان خلق شد تا دوباره به خدایی برسه، تا بفهمه که خدایی کردن چه لذتی داره و بفهمه که بندگی کردن چه رتبه ای داره. انسان خلق شد تا به چیزی برسه که هیچ چیزی جز اون نمی تونه نمیرسید. انسان خلق شد تا خودش رو پیدا کنه.....

این ندای مرا هیچگاه فراموش نکن :

خودت را دریاب...!

 

انسان باید به اون سرمنشا زیبایش برسید که اون خداست و تنها راهش هم بندگی کردن است. عزیز دلم سعی کن همیشه فقط بنده خدا باشی و بنده هیچ کس و هیچ چیز دیگر نباشی. که در آن صورت است که بر دیگران سرور خواهی شد.

رسد آدمی به جایی که بجز خدا نبیند

 

نوکر بی بی فاطمه زهرا

احسان روشن نیا – بهمن ماه 1387

 




| [ کلمات کلیدی ] :
ن : احسان روشن نیا
ت : شنبه 87/11/5
 
 
 
هر کس می خواهد ما را بشناسد داستان کربلا را بخواند؛ ما تمام آنچه در تئوری و خلأ بود در خاکهای شلمچه و طلائیه دیدیم، آنچه دیگران فقط شنیده اند ما در شبهای دردآلود با صدای ناله ها و سوز دلهای شیدایی شنیده ایم و دیده ایم، ما عشقبازی مجنون به دور لیلی را درجزیره ی مجنون زیر باران گلوله های که میلیمتری زمین را هدف گرفته بودند با چشم غیر مسلح دیدیم، آنچه منصور بر سر دار دید ما شبهای عملیات دیدیم؛ آن شوخی های شبانه و زمزمه ی قرآن دعا که در شب عاشورای حسین گذشت ما در شبهای عملیاتی والفجرها و رمضان ها و کربلاها دیدیم .
 
 
0 align= 0 align= a href= div class=/div theme-designer2 /div/divtd width=div class=bb td width= center td width= /div space/divtd width= td width= td width= td width= td width=/div /td valign= valign= icon2 icon2 backpb:ItemText//BlogpagingBlock/blogtagsblockdiv style=theme-designer2 pb:ItemText/p dir=/blogtagsblockdiv style=theme-designer2 p dir= /blogtagsblockdiv style=theme-designer2 /divpb:AuthorNamediv style=div class= pb:BlogDescription/divwidth:389px; overflow:hidden;0/BlogArchive copyright table border=padding: 7pxwidth:389px; overflow:hidden; table border= width:389px; overflow:hidden; table border=width:389px; overflow:hidden; table border=padding: 7pxwidth:389px; overflow:hidden; ¢div class= div class= /divm-p/div /div778 /div !---------- text ----------------------------

دریافت کد آهنگ

0rtl105/bodyrtl105/body