سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
 
قد قدا

 قد قدا ...

قد قد قدا ...

صدا میاد ... ؟

الو قد قد قدا ...

از امروز من 1 رکعت نماز می خونم 

ثواب 70 رکعت بم میدن ...

نصف دینم کامل شد ...

 




| [ کلمات کلیدی ] :
ن : احسان روشن نیا
ت : دوشنبه 91/12/28
بهترین جشن تولد عمرم

سلام

امسال توفیق شد رفتیم خدمت حضرت رضا (ع) برا پا بوسی و عرض ارادت و رفتیم تا روزی سال آیندمونو بگیریم....

از اون زیارتم نسبت به حضرت رضا (ع) شرمندم ولی از بابت خدا رو شکر می کنم سالروز تولدم افتاده بود توی همون روزایی که مشهد بودم ...

همراهام هم چند تا از شاگردا و بچه هایی بودن که سالها مربی و معلمشون بودم

بچه ها با جشن گرفتن این روز دلمو شاد کردن .. البته نه بخاطر اینکه تولدمو بهم تبریک گفتن که واقعا این چیزا منو خوشحال نمی کنه(قرار شد تو وبلاگ از ته دلم حرف بزنم کسی ناراحت نشه) بلکه بخاطر این بود که فهمیدم هنوز احترام مربی و معلم تا حدودی سرجاشه...

می دیدم بچه ها چه مخفیانه دنبال کارها و بقول خودشون سوپرایز کردن من بودن و بخاطر اینکه کسایی رو تربیت کردم که با شادی من شاد می شن و کسانی هستند که بعد از مرگم حداقل یه فاتحه ای نثارم کنن و هر از چند گاهی یادم کنند ؛ خوشحال بودم .

اون روز که بچه ها سعی می کردن منو از خونه دور کنن یا حواسمو پرت کنند و منو به حرف بگیرن و هی سعی می کردن که همه چیزو ازم مخفی کنند ، پیش خودشون خیال می کردن که من هنوز به کاراشون نفهمیدم . اما از آنجا که من نمی تونم نسبت به حرکات مشکوک دور و برم ساکت بشینم و باید از همه چیز سر در بیارم ، خیلی زود قضایا رو فهمیدم و حتی می تونم بگم خیلی زود تر از بعضی از خود بچه ها فهمیدم و بخاطر اینکه ناراحت نشن به روی خودمم نیاوردم تا امشب.

خیلی کم و بابت این چیزای مادی سعی می کنم خوشحال نشم .

ولی از این ابراز محبت خالصانه بچه ها تشکر می کنم و دستشونو می بوسم ...

اینو هم اینجا زدم که تشکری باشه از بچه های گل که تدارک دیدن و من بایستی به این تقدیرها احترام بزارم...

یک سری عکس میزارم اینجا البته سانسور شده اند ... (مراسمات جشن تولد دیگه خوب میدونی چه خبرن و ....)

امیدوارم کسی کپی نکنه

 




| [ کلمات کلیدی ] :
ن : احسان روشن نیا
ت : یکشنبه 90/5/23
برنامه های بنده

برنامه های ثابت هفتگی به شرح زیر است:

دوستان خوب بنده شرکت در مباحث مسجد امام سجاد آزاد است

 

موضوع بحث :  مسائل جنسی و روابط دختر و پسر

پنجشنبه ها بعد از نماز مغرب و عشاء

مکان: سالن جلسه جوانان2 مسجد امام سجاد دزفول

 

 

موضوع بحث :   آموزش قرآن(ترجمه و تجوید)

شنبه ها بعد از نماز مغرب و عشاء

مکان: مسجد امام سجاد

 

 

موضوع بحث : مسائل جنسی و روابط دختروپسر

سه شنبه ها بعد از نماز مغرب وعشاء

مکان: مسجد... (گفتن نگید!)یعنی چی؟




| [ کلمات کلیدی ] :
ن : احسان روشن نیا
ت : جمعه 89/9/12
یارب الشهدا

احسان روشن نیا

بسم رب الشهدا

دلم هوای شهدا کرده

امسال چند دفعه هست دارم کاروان می برم منطقه ، تعطیلات که تموم شد مطلب خوبی خواهم نوشت سر بزنید، فعلا دارم ردیف می کنم با موتور سیکلت یه کاروان بریم شرهانی .

شهادت = عشق = سیدالشهدا

از شرهانی تا کربلا 2 ساعت راهه

شهادت راهی میانبر برای ژریدن به کربلا

مردان مسیر شهادت چیزی جز عاشقی در سر ندارند

بچه ها

عشق پر ...

عاطفه پر ...

هر که بسیجی تر پر...

(به یاد رفیقای مرحوم و شهیدمون)

 یاد شیخ رضا ابوالقاسمی پور گرامی باد (فاتحه)




| [ کلمات کلیدی ] :
ن : احسان روشن نیا
ت : چهارشنبه 89/1/11
مصاحبه

سلام

چند شب پیش بچه های جلسه قران مسجد یه مصاحبه ای رو با ما ترتیب دادند و چاپ گردند برای همه بچه ها و خانوادهاشون .

دوستان همفکرم ان شاالله نظر بدندو مرا راهنمایی کنند و بگویند نظرشون چیه؟

اشاره احسان روشن نیا                                                                                                                                                       

نام : احسان نام خانوادگی:روشن نیا سن:20 سال متولد : دزفول تحصیلات: دیپلم(دانشجوی لیسانس) رشته: حقوق ترم : سوم دانشگاه اصول الدین دزفول

دوران کودگی : چند سالی در شهر مقدس قم ساکن بود و چند سالی در محله سیاهپوشان و عضو جلسات مسجد بیگدلی

دوران نوجوانی : در منطقه مقاومت ها ساکن بود و محصل مدرسه راهنمایی شاهدنور

دوران جوانی : محصل دبیرستان علوم و معارف اسلامی شهید مطهری و فعالیت در مسجد امام سجاد(ع)-مقاومت 18و ...

شغل پدر: روحانی (مسئول بیمه خدمات رفاهی و درمانی طلاب)

- با سلام ؛ از اینکه به ما فرصت دادید و در مصاحبه ما شرکت فرمودید تشکر می کنم. لطفا به سئوالات ما پاسخ دهید!

اعوذ بالله من النفسی

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه مولانا علی بن ابی طالب(ع)

رب الشرحی صدری و یسرلی امری واحلل عقدت من لسانی یفقه قولی

بنده هم عرض سلام دارم و عرض تشکر و قدردانی از این کار بسیار زیبای شما دارم!!! در خدمتم

- میشه چند تا سوالا شخصی بپرسم؟

در خدمتم

- شما چند تا خواهر و برادرید؟

ما سه تا برادریم و خواهر نداریم.

- حالا با برادراتون دعوا می کنید؟

طبیعتا اخلاف سلیقه هایی پیش می یاد ولی مهم اینه که این اختلافات تبدیل به دلخوری و ناراحتی نشه.

- تا حالا توی درس و داتشگاه موفق بوده اید؟

بحمدلله بله بنده در حال حاضر با یک رتیه بسیار بالا در آزمون سراسری و در یکی از دانشگاه های نیمه دولتی مشغول به تحصیل در یکی از رشته های مورد علاقه ام هستم که سعی می کنم با اشتیاق دنبالش کنم.

- مسجد اومدنتون به درس و دانشگاهتون لطمه نمی زنه؟

بنده در دوران دبیرستان علاوه برفعالیت های مسجد و جلسات همیشه جزو 3 نفر برتر مدرسه بودم و با معدل 19/50 سال سوم قبول شدم و در عین حال در فعالیت های مسجد شرکت می کردم و حتی سال دوم دبیرستان مسئول جلسه هم بوده ام . به نظر من انسان با یک برنامه ریزی و اینکه حداقل برای خودش و توی ذهنش یه برنامه داشته باشه برای زندگی اش و برای روزمره اش می تونه به همه کارها به نحو احسن بپردازد. اگه انسان بتونه وقت خودشو برنامه ریزی کنه حتی مسجد می تونه مکمل درسش هم باشه.

- چطوری ؟(مسجد مکمل درس می شه)

اول اینکه می تونه از برنامه های درسی مسجد استفاده کنه دوم اینکه می تونه ورزش و برنامه تفریحی خودشو در مسجد بگذرونه و اوقاتی رو که توی برنامه ریزی خودش بعنوان استراحت پیش بینی کرده در مسجد سپری کنه . سوم اینکه مهمتر از همه است این است که جوون و نوجوونی که میاد و در محضر قرآن می شینه و به قرآن نگاه می کنه و قرآن می خونه تاثیر ناخودآگاه و بسیارقوی و موثری در ذهنش می گذاره که انسان می تونه درسشو بیشتر بفهمه. کما اینکه بسیاری از بزرگانی که با قرآن سرو کار داشتن در سن بالا نه چشمشون که مدام نگاه به قرآن کرده ضعیف شده و نه حافظشون ضعیف شده.  

- در صورت امکان از سوابق خودتون برامون بگید؟

بنده در دبیرستان بعنوان مسئول بسیج مدرسه فعال بودم و در مسجد بعنوان مسئول هیئت و مسئول جلسه نوجوانان مسجد مشغول بوده ام.

- شما جای دیگر فعالیت دارید؟

اگر منظورتان مسجد دیگری است بله در حال حاضر در مسجد امام سجاد مقاومت 18 در بسیج و هیئت بعنوان مدیر فرهنگی مسجد در حال خدمتگذاری هستم.

- درباره اردوی تابستانه بچه های جلسه یکم صحبت کنید؟

به لطف خدای متعال و با عنایت حضرت معصومه(س) طبق قولی که به بچه ها داده بودیم یک برنامه اردویی داشتیم به حرم مطهر حضرت معصومه و مسجد مقدس جمکران که به همه سختیها و مشکلات مالی بهرحال مقدمات سفر فراهم شد و یک اردوی پنج شش روزه اجرا کردیم که امیدواریم بچه ها استفاده لازم روبرده باشند.

- از بچه ها راضی بودید؟

بزرگترین درس هر اردویی ایثار و ازخودگذشتگی است بهرحال هر اردویی سختی هایی دارد که بعدا این سختیها به خاطرات شیرینی تبدیل می شوند ولی امیدوارم بچه ها بتوانند بیشتر به همدیگر احترام بگذارند.

- در روز چند ساعت برای جلسه وقت می گذارید؟

ما شبها معمولا یکی دو ساعتی در خدمت آقایون هستیم ولی روزها هم با بچه ها ارتباط داریم و یا دنبال کارهای جلسه هستیم و یا اینکه معمولا بنده روی تک تک اعضای جلسه فکر می کنم و معمولا خصوصیات رفتاری و خوبی های بچه ها و نقاط ضعف و قوت بچه ها را روی اونها مطالعه و فکر می کنم تا بتوونم بهتر با بچه ها ارتباط موثر برقرار کنم.

- انگیزتون از اینهمه صرف وقت برای بچه ها چیه؟

ما هر چه داریم از شهداست و ما اینجا که نشسته ایم و داریم سالم زندگی می کنیم مدیون شهدا هستیم . کما اینکه در دوران آخر الزمان شهدا چراغ هدایت اند و این راهی که ما در آن قرار داریم راه شهداست. در ضمن جلسات قرائت قرآن به گردن بنده خیلی حق دارند و اگر الان آبرویی دارم وعلمی دارم وشعور و معرفتی کسب کردم افتخارم این است که پرورش یافته مکتب قرآن هستم و بارها به بچه ها گفتم ام که اگر حتی رئیس حمهور هم بشم بازم شبها میام همنجوری میشینم توی جلسات قرآن.و سوم اینکه من عاشق دل پاک و روح پاک و لطیف و نگاه معصومانه و صمیمانه نوجوانان هستم و اعتقاد دارم که اگر دعای خیر این بچه ها _که خدا خیلی آنان رو دوست داره_ بدرقه راهم نبود الان اینجا هم نبودم و بارها شده که در مشکلات زندگی از بچه ها خواستم برام دعا کنن و خدا را به دل پاک این بچه ها قسم دادم و مشکلم حل شده. امیدوارم قدر خودشونو بدونن.

- در روز چند ساعت مطالعه می کنید؟

بنده بخاطر مشغله ای که دارم معمولا در طول روز 2 ساعت اونم آخرای شب رو مطالعه می کنم.

- در چه زمینه ای؟

عمدتا در باره فعالیت و کارم مطالعه می کنم و بیشتر در باب مسائل تربیتی و روانشناسی مطالعه می کنم و بحمدالله به نتایج و دست آورد های خوبی هم رسیده ام.

- نظر شما در باب تربیت دینی نوجوانان چیست؟

ما اگر بدونیم که تربیت چه چیزی های نیست شاید بهتر بتوونیم معنای تربیت رو بفهمیم؟ ما اگر بدونیم تربیت واقعا رام کردن نیست، بلکه تربیت یعنی رها کردن ،ما اگر بدوونیم تربیت وابسته کردن نیست، بلکه آزاد کردن است ، سیراب کردن نیست بلکه تشنه کردن است، واقعا تربیت حفظ کردن نیست بلکه خلق کردن است، انبار کردن اطلاعات در ذهن نیست بلکه ریشه دواندن اطلاعات است و اگر بدونیم روش های تربیتی در عادت دادن، مشروط کردن و تشویق و تنبیه کردن خلاصه نمی شه و همچنین تربیت یه امر فطری و طبیعی است خیلی راحتر می تونیم با این امر خطیر برخورد کنیم و بعضی اوقات از اقدامات کلیشه ای و تصنعی (یعنی ساختگی) خوداری کنیم و چه زیبا فرموده حضرت مولا (ع) : اندیشیدن را بیاموزید نه اندیشه را و ما به نوجوانان یاد می دهیم که چطور خودش را در برابر این حجمه تهاجم فرهنگی حفظ کند و چطور خودش را در مقابل اعمال و نگاه های ملتمسانه و در عین حال دشمنانه و شیطانی بعضی از دوستانشان حفظ کنند.

- هدف شما در امر تربیت دینی نوجوانان چیست؟

هدفی که ما در این مهم دنبال می کنیم این است که ما دغدغه های ذهنی و روحی ناشی از مسائل و انحرافات رفتاری را که در روح و ذهن نوجوانان ایجاد می شود رو بگیریم . بعضی اوقات می بینیم که یک نوجوان رفتارش و عکس العمل هایش عوض شده و بسیار پرخاشگر و یا منزوی شده وقتی پیگیری می کنیم می بینیم این بچه بخاطر دوستی با چند نفر و شنیدن و دیدن یک سری مسائل ذهنش بسیار درگیر است و همیشه ذهنش به آنها مشغول است و توجهی به درس و خانواده دیگر نمی تواند داشته باشد. ما درصدد آن هستیم تا این دغدغه های روحی و ذهنی که برایمان پیش می آید را از خود دور کنیم و بتوانیم ذهن و فکر خود را در جهت درس و خاتواده و تفریح بکار گیریم. همچنین باید به بچه ها یاد بدیم که چطور از وقتشون و از سرمایه های عمرشون بهترین استفاده رو ببرن الان بچه های ما خیلی از وقتشون رو بیخودی هدر می دن.

- در آینده چه برنامه هایی برای جلسه دارید؟

سعی می کنیم در آینده ان شاالله یک باب گسترده تر از آموزش روخوانی قرآن را ارائه بدهیم و مسائل مبتلا بهات نوجوانان را بحث کنیم. گاهی اوقات نوجوان و جوان ما ازبس یک مسئله را برایش تکرار و تاکید می کنیم و گاهی هم فشار می آوریم خسته می شود و از آن حتی بیزار می شود ولی ما الان دیگر مسائل گذشته را که بحث کرده ایم تکرار نمی کنیم و سعی داریم مسائل روز و مبتلا بهات نوجوانان را مد نظر قرار دهیم مثل ارتباط با پدر و مادر ارتباط با دوستان ارتباط با خواهر و برادر چرا که ما باید به نوجوان آموزش دهیم تا با والدین و خانواده خود زیباتر و بهتر ارتباط برقرار کند و با آنها دوست باشند و به آنان می آموزیم که در دوستیابی های خود باید به چه مسائلی توجه کنند.

- تا به حال به آینده خودتون فکر کردید؟

بله برنامه هایی داریم فعلا که داریم در دانشگاه درس می خونیم و در کنار آن شروع کردیم دروس حوزه علمیه رو هم بخونیم ...حالا تا بعدش خدا کریمه.

- موفقیت خود را مدیون چه کسانی هستید ؟

اگر موفقیتی داشته ایم طبیعتا نقش پدر و مادر بسیار نقش اساسی است بعد اساتید و مسئولین جلسات بنده که خود شخصا احترام فوق العاده ای برای معلمین و اساتید و مربیانم قائل هستم و این احترام را رمز موفقیت هر کسی می دانم.

- میشه چندتاشونو اسم ببرید؟

بله اول از همه مرحوم آشیخ رضا ابوالقاسمی پور (ره) بود و بعد از ایشون حاج آفای زرنژاد و آقای عظیم سرافراز و سید مهدی غفاری از مربیان خوب بنده بوده اند.

- - در نهایت اگر حرف خاصی دارید بفرمایید؟

بنده اولا از شما تشکر می کنم که وقت خودتونو در اختیار ینده قرار داده اید و اینکه با این فکر و ایده نو بستر ارتباط هرچه بیشتر ما رو با خانواده ها فراهم کردیدو بعد از خانواده ها تقاضا دارم که ارتباط خودشون و مسئول جلسه بچه هایشان را بیشتر کنند و نظرات خود را ابراز کنند. چرا که ما در سنگر مسجد و جلسات بذر اسلامی را در دلهای فرزندان این نسل می کاریم، که امید داریم بارش رحمت خدا بر آن درخت تنومند باوری را بارور سازد که میوه آن جوانان معتقد و مصمم باشند که نه تنها ایران که دنیایی را تکان دهند. ان شاء الله

 

                    احسان روشن نیا


| [ کلمات کلیدی ] :
ن : احسان روشن نیا
ت : سه شنبه 87/7/30
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
 
 
 
هر کس می خواهد ما را بشناسد داستان کربلا را بخواند؛ ما تمام آنچه در تئوری و خلأ بود در خاکهای شلمچه و طلائیه دیدیم، آنچه دیگران فقط شنیده اند ما در شبهای دردآلود با صدای ناله ها و سوز دلهای شیدایی شنیده ایم و دیده ایم، ما عشقبازی مجنون به دور لیلی را درجزیره ی مجنون زیر باران گلوله های که میلیمتری زمین را هدف گرفته بودند با چشم غیر مسلح دیدیم، آنچه منصور بر سر دار دید ما شبهای عملیات دیدیم؛ آن شوخی های شبانه و زمزمه ی قرآن دعا که در شب عاشورای حسین گذشت ما در شبهای عملیاتی والفجرها و رمضان ها و کربلاها دیدیم .
 
 
0 align= 0 align= a href= div class=/div theme-designer2 /div/divtd width=div class=bb td width= center td width= /div space/divtd width= td width= td width= td width= td width=/div /td valign= valign= icon2 icon2 backpb:ItemText//BlogpagingBlock/blogtagsblockdiv style=theme-designer2 pb:ItemText/p dir=/blogtagsblockdiv style=theme-designer2 p dir= /blogtagsblockdiv style=theme-designer2 /divpb:AuthorNamediv style=div class= pb:BlogDescription/divwidth:389px; overflow:hidden;0/BlogArchive copyright table border=padding: 7pxwidth:389px; overflow:hidden; table border= width:389px; overflow:hidden; table border=width:389px; overflow:hidden; table border=padding: 7pxwidth:389px; overflow:hidden; ¢div class= div class= /divm-p/div /div778 /div !---------- text ----------------------------

دریافت کد آهنگ

0rtl105/bodyrtl105/body