سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
 
سلامت جنسی در اسلام

در ادیان مختلف دیدگاه ها  و نظرات مختلفی درباره غریزه جنسی به چشم می خورد. بعضی شیوه افراط و بعضی شیوه تفریط و بعضی حد اعتدال را پیش گرفته اند. شیطان پرستانی وجود دارد که تمتع از غریزه جنسی را لاقید و نامحدود می دانند و در مقابلشان مسیحیانی که راهبانشان را از ازدواج بر حذر می دارند. این شیوه ها و این برخورد ها و عکس العمل ها در مورد عزیزه جنسی در طول تاریخ بوده و کنون نیز ادامه دارد. اما دین اسلام که خاتم و اکمل ادیان می باشد دیدگاهی اوسط و معتدل در پیش می گیرد. بهره گیری از غریزه جنسی را نه مطلقا نهی و نه مطلقا آزاد می داند. آن را طی شرایطی و در یک چهار چوب خاص نه تنها آزاد می داند بلکه به عقیده بنده یکی از راه های تزکیه نفس و سیر الی الله می دانیم.

کما اینکه در طول تاریخ نمونه های بارزی وجود دارد که غریزه جنسی را سکویی برای پرواز استفاده کرده اند و البته چه بسیار انسانهایی با همین غریزه کالانعام بل هم اضل شده اند.

داستان شیخ رجبعلی خیاط را فراموش نکرده ایم که در بزنگاه گناه ، بخاطر اغماز و چشم پوشی از آن به مقامات عالی انسانی و عرفانی رسید و کرامات متعدد از جمله چشم برزخی پیدا نمود.

اما آنچه که امروز حائز اهمیت است این است که بدانیم که این غریزه همچون رودخانه ای طغیانگر است که در صورت بی توجهی و عدم کنترل با یک سیلاب همه چیز را ویران می کند. اما اگر این رودخانه صغیان گر کنترل شود ، بر سر آن سد ها و ساحل بندها و نیروگاه ها احداث شود.. در ساحل آن پارکها و ویلاها احداث گردد ، و آن را جهت دهی و کنترل نمود نه تنها ویرانگر نیست بلکه می توان از خیرات و و برکات و حسنات آن استفاده نمود.

در این بین نقش سلامت جنسی و جلوگیری از انحراف جنسی خصوصا در سنین پایین و در سنین کودکی و نوجوانی بسیار حائز اهمیت است. کودکان و نوجوانان کانون احساس اند. قلب و روح آنان مثل برگ گل لطیف است . به کوچکترین مسأله عکس العمل نشان می دهند. از طرفی از همان سنین قبل از بلوغ باید به سلامت جنسی آنان اندیشید. چرا که ثابت شده است که  حتی در سنین قبل از بلوغ و از همان دوران کودکی غریزه جنسی در انسان بیدار بوده و به تحریک ها و ... عکس العمل نشان می دهد.

به نظر می رسد که لازم است در همان سالهای ابتدایی مراقبت جنسی والدین از فرزندانشان باید شروع شود . کما اینکه احادیث متعددی از حضرت رحمت (ص) داریم که گواه بر این ماجراست و والدین را از نکاتی در ارتباط با فرزندانشان بر حذر می دارند. ابتدای ورود کودک به جامعه که همان مدرسه است باید این مراقبت ها تشدید پیدا کند اما منظور از مراقبت کنترل سخت افزاری نیست که با محدود کردن کودکان و نوجوانان و زیر نظر گرفتن اعمال آنان حاصل شود بلکه منظور این است که لازم است افرادی آگاه به مسائل جنسی چه از لحاظ علمی و چه از لحاظ مذهبی در همان حد سن این فرزندان آگاهی های لازم را به آنان بدهند. قبل از اینکه کودکان و نوجوانان خودشان بر حسب کنجکاوی بدنیال کسب این اطلاعات باشند و گاها راه را اشتباه رفته و برای اکسب این اطلاعات به سراغ افراد نااهل و یا ناآگاه روند و یا اطلاع غلط بگیرند و یا به انحراف کشیده شوند بهتر است والدین و یا مربیان تربیتی خود در این مهم پیش قدم گردند و هر کس را در حد سن خودش ولو سنش پایین باشد از چگونگی مراقبت و کنترل این سیلاب طغیانگر و این غریزه مهم آگاه نمایند.

این نگاه سنتی و متحجرانه که بعضی به دنبال تربیت فرزندانی چشم و گوش بسته در این شرایط کنونی جامعه که سن انحراف جنسی از بین نوجوانان پایئئن آمده و به کودکان وکشیده شده است باید تغییر یابد. خیلی ها از بیان این موارد اباء و ترس دارند و این ابا و یا حیا  گرچه خوب و مهم است ولی آثار و تبعات بعد آن غیر قابل جبران است. به این معنی که بدون رودربایستی و پرهیز از کلی گویی باید اطلاعات لازم در موضوع مسائل جنسی مطابق و همسو با سن نوجوان و کودک به او منتقل گردد.  

لازم است این مسائل خصوصا از سوی مذهبی ها با موشکافی کاملا علمی و با چاشنی مذهبی برای دیگران تبیین گردد تا در این روزگاری که انواع و اقسام فحشا و فساد از طریق سی دی موبایل و بلوتوث و شبکه های ماهواره ای و فیلم های خانوادگی و یا مستهجن به نسل جدید عرضه می شود ؛ آنان را نسبت به انحرافات واکسینه کنیم.

چه بسیار کودکان و نوجوانانی را به جسب تجربه دیده ایم که یا مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته اند و یا به انحراف کشیده شده اند. همین که قدری با آنان به صحبت نشسته ایم و علت را جویا شده ایم پاسخی نداشتند جز اینکه بگویند: نمی دانستم

و با اندک صحبتی و آگاهی دادن نسبت به مسائل به خود آمده و به راحتی به خود را از انجراف بیرون کشیده اند.

 

در این نوشتار سعی شد با نگاهی کلی و بدون موشکافی لازمه طرح مسائل جنسی را برای کودکان و نوجوانان بررسی کند.




| [ کلمات کلیدی ] :
ن : احسان روشن نیا
ت : سه شنبه 90/8/10
کجای صحنه ایستاده ای ...

وقتی حسین (ع) در صحنه است ،

اگر در صحنه نیستی

هر کجا که می خواهی باش !

چه ایستاده به نماز،

چه نشسته بر سر سفره شراب ...




| [ کلمات کلیدی ] :
ن : احسان روشن نیا
ت : شنبه 90/6/12
تحلیل آسیب های جامعه مومنین2

بسم الله الرحمن الرحیم

یکی دیگر از نشانه ها و تاثیرات منافقین این است که مسائل اصلی جامعه را فرعی جلوه می دهند و سعی می کنند یک مسئله فرعی را یک مسئله اصلی جلوه دهند...

خود حضرت امیر المومنین در جریان حکمیت و جنگ صفین به آقای ابوموسی اشعری فرمودن که روی این چهارمحور در جلسه حکمیت صحیت کنید: 1- چه کسی به خلافت اولی تر است 2- چه کسی در اسلام و یاری پیامبر سابقه بیشتری دارد 3- ... 4- ...

اما جناب اشعری در جلسه حکمیت این چهار موضوع اصلی را که ولی امر مسلمین فرموده بودند به ترفند عمرو عاص فراموش کرد و به موضوعات فرعی پرداختند که نتیجه اش آن شد که هنوز که هنوز است تبعات آن کاملا مشهود است.

در جامعه امروز ما نیز مستاسفانه خیلی از روزنامه ها رسانه ها ی صوتی و تصویری و شبکه های اینترنتی و ... گاها شاهد آن هستیم که موضوع اصلی جامعه را کنار گداشته و به سایر موضوعات فرعی می پردازند و تیتر بزرگ یک روزنامه یا ... یک موضوع دست دوم است تا ذهن و توجه مردم را نسبت به موضوعات اصلی ای که مقام معظم رهبری در سخنرانی های خودشون بیان می کنند و این شاخص ها را تبیین می کنند ؛ دور سازند.

حضرت آقا مدام در سخنرانی هاشون می فرمان که مثلا الان موضع اصلی جامعه بحث اقتصادی است و حرکت جامعه به سمت پیشرفت و تولید علم و مباحثی از این دست است ، بعد فردا رسانه ها بلند میشن تیتر می زنن که مثلا نمایندگان مشغول جمع کردن امضا برای سوال از رئیس جمهور یا استیضاح فلان وزیر هستند و کلی روش مانور می دن و ...

این از همون دست نفاق است که یک موضع فرعی را به جای موضوعات اصلی جامعه ، جلوه دادن.

توجه :

در مجموعه ها و تشکل های کوچک نیز همین جریان برقرار است. موضوع اصلی مثلا در یک تشکل دانشجویی نباید جای خودش رو به مسائل فرعی بدهد.نکته اینجاست منظور این نیست که به سایر موضوعات توجه نشود و به آنها نپرداخت بلکه باید سر جای خود و به اندازه خودش به آنها توجه شد ولی نباید بیشتر به آنها توجه نمود وبطوری که جای موضوعات اصلی را بگیرد.

والسلام

احسان روشن نیا

17 تیرماه 1390




| [ کلمات کلیدی ] :
ن : احسان روشن نیا
ت : جمعه 90/4/17
احمدی نژاد هنوز مردی است از جنس مردم با آرم ولایی

آقای جوانفکر مشاور رسانه ای رئیس جمهور سایت شخصی خود اینگونه نوشت.

بی رخ دوست مرا عشرت ایام کجاست؟
تا دلارام نباشد، دل آرام کجاست ؟ 

هرچند بهار است و فصل نشاط و شکوفایی، اما او دیگر شاداب و باطراوت نیست. دارد پژمرده می‌شود. او تندتند پیر می‌شود، این آخر‌یها نفس‌هایش هم به شمارش افتاده است. او به عشق مولا و مرادش راه می‌رفت، از پا نمی‌افتاد، می‌دوید و می‌دوید. روستا به روستا، شهر به شهر، استان به استان، پرواز در پرواز. هر اوجی را به اوجی دیگر پیوند زد، فرشته‌ها او را بر بال خود بردند و آوردند. داشت به دره می‌افتاد خدا دستش را گرفت. به هر راهی که می‌رفت، دعای امام و امت بدرقه‌اش می‌کرد. خوش به حالش شده بود. ملائک همه جا حاضر بودند تا کارهای نیکش را بویژه آنجا که دست امدادش به سوی محرومان و مظلومان دراز می‌شد، ثبت و ضبط کنند و آن را به حساب پس‌اندازش بریزند و از این حیث جزو معدود ثروتمندان عالم است و شاید هم ثروتمندترین. 

او خسته نشد و خستگی را از مردم و آسودگی را از دشمن گرفت. ناامید نشد، یاس را از دل‌ها زدود و سرخوردگی‌ها را پی‌درپی بر دشمن فزود. از پای نیافتاد و دیگران را به راه انداخت. دل به لطف خدا بست و دل‌های نگران را با امید به عنایات حضرت حق، آرام کرد. 

او ریاست را به خودش الصاق نکرد. پس برایش آسان بود که بر دستان با برکت مردم بوسه بزند. او عاشق مردم و شیفته خدمت است. ولی نعمتانش را از صمیم جان دوست دارد. افتخارش این است که نوکری آنها را می‌کند. دل به دل راه دارد و مردم هم او را دوست دارند، به او اعتماد دارند، یاری‌اش کردند، به رویش لبخند زدند، با او همراه و همصدا شدند. او به مردم قوت قلب داد و از آنها نیرو گرفت. انرژی مردم بالنده و سازنده است. میرایی ندارد. با همین انرژی بود که او توانست چرخه سوخت هسته‌ای را تکمیل و افتخارش را به نام مردم ثبت کند. 

او «سردار سازندگی» نیست اما در سازندگی و آبادانی این مرز و بوم، مردم هیچ سردار دیگری جز او را به رسمیت نمی‌شناسند. 

او «بزرگی» را از «کوچکی» آموخته و بر بال‌های فروتنی به اوج پر کشیده است. او شاگرد همان مکتبی است که حاکمیت بر قلب‌ها را نشانه‌گذاری کرده است. 

او خانه‌ساز است و هزاران هزار بی‌خانمان را خانه‌دار کرده است. او برای خودش هم نه خانه بلکه لانه‌سازی کرده است، نه فقط در اینجا بلکه در دور دست‌ها هم برای خود لانه ساخته است. مردم در جای جای کره خاکی او را در قلب خود جای داده‌اند. 

خدا او را بر قلب‌های مردم مسخر کرده است........................

 

مشنو ای دوست که غیر از تو مرا یاری هست
یا شب و روز به جز فکر توهم کاری هست
من چه در پای تو ریزم که پسند تو بود
جان و سر را نتوان گفت که مقداری هست

ادامه مطلب


| [ کلمات کلیدی ] :

ن : احسان روشن نیا
ت : جمعه 90/2/9
لبیک یا نائب المهدی

با سلام
دوستان می دونند که من فقط مطالبی رو که خودم می نویسم تووبلاگم می زنم
ولی این مطلب رو از سایت صالحات گرفتم و میزنم اینجا چون بسیار مهمه و جواب خیلی از مسائله و تاثیرش زیاده.

 

سخنرانی آقای احدی :

مطلبی را به شما عرض میکنم شاید نشنیده باشید .جناب آقای صدیقی شب فاطمیه روی منبر در بیت ایشان ( بیت رهبری ) که آقای رییس جمهور نشسته بود،آقای هاشمی بود ، سران مملکتی بودند ، قوه قضاییه ، همه بودند.آقای صدیقی روی منبر این مطلب را گفت و آن را نتوانست تمام کند .همین که خواست تمام کند فریاد گریه جمعیت و حضار بلند شد .

دیدند این جمعیت بسوی آقا دارند حمله میکنند که به عنوان تبرک به ایشان دست بزنند .آقا را بردند و دیگر نتوانستند جمعیت را اداره کنند .

وآن مطلب این بود :

 

من همه ساله مکه که میرفتم قبل از رفتن به مکه به محضر آیت الله بهاءالدینی میرسیدم و توصیه میخواستم از ایشان.ایشان به من توصیه هایی میکرد و من این توصیه ها را در سفر مکه عمل میکردم . بعدهم که داشتم میامدم ، یک عمامه ای یا چیزی را برای ایشان هدیه میخریدم .

این دفعه که رفتم محضر ایشان این مطلب را فرمودند :

شما وقتی که میروید مسجدالنبی از قسمت جنوب شرقی مسجد ، از آن قسمت هفت قدم میاید به جلو و قسمت بعدی را هم گفت که من نمیتوانم دقیق به شما بگویم . به خاطر اینکه ایشان این را به ودیعت پیش من گذاشت . آن وقت از دو طرف به من دستور داد

وقتی که قدم زدی آمدی جلو رسیدی به آنجا ،آنجا بنشین و این ذکر سبعه را بگو. این ذکر را که گفتی انشاءالله به حوائجت خواهی رسید .

ذکر سبعه عجیب است ، علامه حسن زاده آملی بعد از نماز صبح تا طلوع آفتاب اذکار سبعه را دارد که اینها را از آسید علی آقا قاضی گرفتند . ذکر سبعه واقعاً یک ذکریست که معجزه میکند در نفس انسان عجیب معجزه میکند .

 

 

 

 

آقای صدیقی می گوید ، عرض کردم: آقای بهاءالدینی چه وجهی دارد که من باید آنجا بنشینم و این اذکار سبعه را بگویم. چه وجهی دارد هفت قدم از آنجا قدم بزنم .

حالا همه دارند مثل شما گوش میدهند همه دارند دقت میکنند آقای صدیقی چه میخواهد بگوید .

گفت : وجهش این است که دارم به شما میگویم فقط پیش شما بماند .

وقتی که حضرت زهرا سلام الله علیها آمد برای دفاع از علی ابن ابیطالب علیه السلام بدنش خون آلود بود وقتی که آمد ، که داخل مسجد وارد نشد وقتی که برگشت دیگر توان از او رفت دیگر به گونه ای شد که میخواست ادامه راه را بدهد نتوانست ، آنجا نشست و فکر میکنم که آن مکان به خون فاطمه سلام الله علیها رسیده است . آنجا حاجتتان را بخواهید .

فریاد گریه جمعیت بلند شد

بعد آقای بهاء الدینی میگوید : این کار را انجام بده .

ایشان میگوید

من رفتم اینکار را انجام دادم حالا تو نگو آقای بهاء الدینی خودش هم نظر دارد ، نیت دارد ، یا حاجتی دارد .چون خودش مشرف نمی شود .

حالا جالب این است که حضار دارند به آقای صدیقی توجه می کنند ازاعیان شخصیتی مملکت ، و هم آقایانی که شرکت کننده بودند ، ایشان هم با ضرس قاطع دارد مطلب را می گوید.

گفت : من رفتم مدینه همین کار را انجام دادم ، بعد از این رفتم مکه دیدم از بلند گو صدا میزنند : آقای صدیقی دوباره بروند مدینه . من دوباره رفتم مدینه ، چند روزی مدینه ماندم ، وقتی برگشتم به ایران یک عمامه ای خریده بودم رفتم محضر حاج آقا ، رسیدم، تا سلام علیک کردم بدون اینکه حرفی بزنم ،

حاج آقا بهاء الدینی فرمودند:

میدانی ثمره ذکر امسال چه بود ؟

گفتم : نه

گفت : نمیدانی ثمره ذکر امسال چه بود ، نگرفتی؟

گفتم : نه

فرمود : امسال ثمره ذکر شما یکی این بود که شما دو بار آمدید مدینه،

گفتم شما مطلعید من دو بار امسال آمدم مدینه .

گفت : بله آنجائی که نشسته بودید ذکر می گفتید در آنجا با تو بودم.

این نوارش دربیت آقا هست،دم در که می فروشند ، نوار سه سال قبل فاطمیه

بعد برگشت و گفت :

ثمره دوم اینجا بود :

که تا گفت مجلس به هم پاشید اینقدرمردم به خودشان زدند وگریه کردند که آقا تشریف بردند ؛ دیدند که دیگر نمی شود جمعیت را اداره کرد .

فرمودند : ثمره دوم این بود که آن نیتی که من میخواستم ، به آن نیت رسیدم ، و آن این بود

که امسال مقام معظم رهبری به دیدارامام زمان نائل آمد .

 

دانلود فایل صوتی




| [ کلمات کلیدی ] :
ن : احسان روشن نیا
ت : شنبه 90/2/3
عمل به وصیتنامه شهدا یعنی بازداشت سران فتنه

ما از خون هموطانمان نمی گذریم 

ما از خون دل و دل خون رهبرمان نمی گذریم

امروز حضرت آقا رو دیدم توی تلویزیون ، اون دل محون آقا مشهود بود 

عمل به وصیتنامه شهدا یعنی بازداشت سران فتنه و خائنان میهن ؛ نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد.

آقای هاشمی ! مردم از بی بصیرتی خواص خسته شده اند

آقای هاشمی ، ناطق ، لاریجانی ، آقا محسن (إ ببخشید) آقای دکتر رضایی برگردید جمعه نشانتان خواهیم داد.

مردم اگر من تا جمعه این هفته از دنیا رفته بوده حتی باید جنازه ام را در تابوت به راهپیمایی ببرید.

مولای من ، خامنه ای عزیزتر از جانم

از دیدگانم  اشک جاریست.

با خون دل می نویسم.

چه خوش می گفت حاج حسین : ما همه ماموریم.مامور حضرت آقا 

حضرت آقا گاه با یک نماد راه را به ما نشان میدهد. این چفیه ای که روی دوش مولای ماست ، یعنی جنگ تمام نشده است. بصیرت داشته باشیم ، حتی به پیام نگین حدید در انگشتر جدید مولا پی خواهیم برد.حضرت علی(ع) وقتی که عزم جنگ می کرد انگشتر حدید دست می کرد ؛ « و انزلنا الحدید فیه باس شدید

 

  

ما در انتظار رویت خورشیدیم

 

 

 




| [ کلمات کلیدی ] :
ن : احسان روشن نیا
ت : پنج شنبه 89/11/28
عزت و شرافت / احمدی نژاد در نیویورک

بسمه تعالی
سلام بر رئیس جمهور مکتبی و ولایتمدار دکتر محمود احمدی نژاد
واقعا شجاعت دکتر احمدی نژاد در بیان حقایق بین المللی که سالهاست مورد تبلیغات سیاه استعمار آمریکا و غرب قرار دارد ، قابل تحسین است.
او که حقایق 11 سپتامبر را به زبان دیپلماتیک برای تمام اذهان عمومی جهان روشن کرد. و ماجرای قرآن سوزی را تبیین و سیاست ایران در قبال مسیحیان و احترام مسلمانان به تمام ادیان الهی را باشجاعت تشریح کرد.
شجاعت می خواهد تا در دل امریکا و صهیونیسم ، به شدت با سیاست های تروریستی و جنگ طلبانه و اشغال گرایانه اسرائیل و امریکا مخالفت کرد.
این برای ما ارزش است که رئیس جمهورمان در دل دیار کفر و عناد با اسلام در ابتدا و پایان سخنرانی خود از حضرت موعود (عج) نام می برد و همگان را به فرهنگ انتظار دعوت می نماید.
آری آن معاویه صفتان که صحبتهای حق طلبانه و ظلم ستیزانه احمدی نژاد را نیم توانستند تحمل کنند با خواری و ذلت از مجمع عمومی سازمان ملل بیرون رفتند. البته دعوت به مناظره آقای اوباما در صحن مجمع اوج ذلت و خواری دولتمردان آمریکا را نشان داد.
در پایان مراسم احترامات خاص و ویژه هیئت رئیسه مجمع که به احترام رئیس جمهور از جایگاه خود پایین امده بودند جای تامل دارد.
ضمنا امیدوارم دوستان نا آگاه داخل ایران چشم خود را بر این همه عزت و شرف و جایگاه رفیع ملت و دولت و نظام مقدس ایران در سطح جایگاه بین المللی نبندند و به خاطر اغراضات شخصی و گاها منافع شخصی دولت و جایگاه ایران را زیر سوال ببرند.
خداوندا جناب دکتر احمدی نژاد را در سفر نیویورک موفق و منصور بگردان.




| [ کلمات کلیدی ] :
ن : احسان روشن نیا
ت : جمعه 89/7/2
خوشتر از نقش تو در عالم تصویر نبود

سلام رفقا

ایام شهادت حضرت زهرا تسلیت باد

بالاخره قسمت ما هم شد ((دارم پر در میارم))

فردا عازم دیار و کوی دوست هستم عازم دیدار با رهبر معظم انقلاب

سلام بر رهبر و مقتدایمان سید علی خامنه ای




| [ کلمات کلیدی ] :
ن : احسان روشن نیا
ت : جمعه 89/2/24
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
 
 
 
هر کس می خواهد ما را بشناسد داستان کربلا را بخواند؛ ما تمام آنچه در تئوری و خلأ بود در خاکهای شلمچه و طلائیه دیدیم، آنچه دیگران فقط شنیده اند ما در شبهای دردآلود با صدای ناله ها و سوز دلهای شیدایی شنیده ایم و دیده ایم، ما عشقبازی مجنون به دور لیلی را درجزیره ی مجنون زیر باران گلوله های که میلیمتری زمین را هدف گرفته بودند با چشم غیر مسلح دیدیم، آنچه منصور بر سر دار دید ما شبهای عملیات دیدیم؛ آن شوخی های شبانه و زمزمه ی قرآن دعا که در شب عاشورای حسین گذشت ما در شبهای عملیاتی والفجرها و رمضان ها و کربلاها دیدیم .
 
 
0 align= 0 align= a href= div class=/div theme-designer2 /div/divtd width=div class=bb td width= center td width= /div space/divtd width= td width= td width= td width= td width=/div /td valign= valign= icon2 icon2 backpb:ItemText//BlogpagingBlock/blogtagsblockdiv style=theme-designer2 pb:ItemText/p dir=/blogtagsblockdiv style=theme-designer2 p dir= /blogtagsblockdiv style=theme-designer2 /divpb:AuthorNamediv style=div class= pb:BlogDescription/divwidth:389px; overflow:hidden;0/BlogArchive copyright table border=padding: 7pxwidth:389px; overflow:hidden; table border= width:389px; overflow:hidden; table border=width:389px; overflow:hidden; table border=padding: 7pxwidth:389px; overflow:hidden; ¢div class= div class= /divm-p/div /div778 /div !---------- text ----------------------------

دریافت کد آهنگ

0rtl105/bodyrtl105/body