سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
 
در دفاع از دلهای پاک جوانان هیئتی و مخلص شهرم

در بیان نکاتی پیرامون یادداشت اخیر وبلاگ گرانقدر و ارزشمند الف دزفول

برادر ارجمند جناب اقای علی موجودی
از مطلب بسیار زیبایتان تشکر میکنم.
اما بنا به وظیفه ام و بخاطر دفاع از صدها جوان دل پاک و مخلص و زحمت کش هیات های فرهنگی مذهبی دزفول کوتاه می نویسم.
در اولین نگاه به مطلب این مساله به ذهن متبادر میگردد ک ظاهرا نویسنده مطلب سایر هیات های این سبکی شهر را ندیده و نگشته است. هیات هایی ک بعد از 14 سال به همت و غیرت جوانانی ک شاید تا الان 4 نسل از انها در هیات عوض شده است، هنوز حتی 1 هفته هم برنامه های هفتگی و سالانه آنها تعطیل نشده است. جوانان با غیرتی ک پیه انواع تهمت ها تحقیرها و تکفیرها را حتی از سوی کسانی ک امروز سنگ هیاتی بودن را به سینه میزنند، به تن مالیدند اما حاضر نشدند علم پرشور و شعور هیات انقلابی و ولایی را به زمین بگذارند. بگذار از عشق و شور و شعور و خلاقیت و تفکر ولایی جوانانی دفاع کنم ک هیچ بهانه ای را برای کمرنگ برگزار کردن هیات نمی پذیرفتند ک بخاطر بی پولی با یک دوچرخه و پای پیاده کتاب های نمایشگاه کتاب را از اندیمشک تا دزفول حمل میکردند ولی حاضر به تعطیلی و کمرنگی نمایشگاه هیات نبودند. کسانی ک موتور سیکلت خود را گوشی همراه خود را میفروختند اما حاضر به تعطیلی یک سال برنامه محرم هیات نمیشدند. جوانانی ک وقتی اسم حضرت مخدرات و اهل البیت رسول الله و یا شخصیت های بنام انقلاب به میام میآید باید فقط دید و گریست ک چگونه مروارید اشک های عاشقانه و غیرتمند آنها بر گونه هایشان شروع به غلطیدن میکند. جوانانی ساده و بی ریایی ک از همان روز های اولیه فتنه 88 با نصب انواع بنر های روشنگرنه و صریح و انقلابی موضع صریح خود را در سطح اعلام کردند ک مزاق خیلی ها خوش نیامد.
هیاتی های مدافعان حرمی ک روحیه تولایی و تبرایی آنها خارچشم سکولارها و لیبرال های شهر شده است.
ثمره این همت و خلاقیت و غیرت و شور و شعوری ک در این سالها شاهد آن بوده ام ک الحق والانصاف از وصف آن عاجزم ،این میشود ک نیروهای متعهد و هیاتی ک الان در هر کدام از تخصص های خود حرفه ای شده اند و نه تنها هیات خود از برکات وجود ایشان بهره مند است بلکه سایر هیاتی های نوپا و مشهور شهر و همچنین هیات های پرآوازه و تشکیلاتی شهر از تخصص حرفه آنها در همه زمینه های دکور و نور و صدابرداری و ... بهره میبرد تا جایی ک بهره مندی از آن افراد در کنار سایر افراد و برنامه ها، تحصین افرادی چون شما را در برداشته است ک البته متوجه یک هیات خاص شده است.
از آنجایی ک سالها از نزدیک شاهد فعالیت های هیات ها بوده ام و ارتباط خوب با هیات های مطرح قم داشته ام باید بگویم توصیف شما از یک جلسه حضور در یکی از هیات های ارزشمند و ولایی شهر برای برخی دوستان هیاتی آن چیز جدیدی به نظر نیامده است ک اغلب این طرح ها یا قبلا در برخی هیات های شهر خود ما و یا مشخصا در هیات های قم به وفور در حال اجرا میباشد ولی به دلایل متعدد و یا عدم تمکن مالی ادامه دار نبوده و در نتیجه دیده نشده است.
در کار هیات تمکن مالی نکته مهمی است ولی امتیازی محسوب نمیشود و آنچه ک مهم و امتیاز است برپا نگه داشتن این علم شور و شعور انقلابی است در هر شرایط سخت و اسان و فراز و فرود های سالهای مختلف و نسل های مختلف است و ای کاش قلمی یافت میشد از برخی هیات های سبک جدید ک نزدیک به چهار نسل در این هیات ها عوض شده است اما بیرق همچنان با عزت تمام توسط نوجوانان و جوانان ولایی برآفرشته است،می نوشت. قلم ها مینگاشتند از غیرت انصار اباعبدالله ک با چه مشقت ها و فراز و فرودها نگذاشتند حتی یک هفته هم برنامه هیات کمرنگ شود.
دعا میکنم اول برای دوستان بسیار عزیز خودم در هیئت های شهر و بعد برای شما ک این قلم را نوشته اید . خدا خیرتان دهد. عاقبتتان بخیر.
و در آخر دعا میکنم ای کاش متن شما به دست صدها جوان و نوجوان پر شور و ولایتی سایر هیات ها نرسد. چرا ک مسلما دلشان خواهد شکست و شاید عزمشان را سست کند چرا که آنها نوجوان و جوانند و وقتی میبینند در ایام محرم همه ساله هرشب میزبان بیش از 1000نفر در هیات خود هستند و انواع طرح ها و برنامه های خلاقانه آنها مشابه آنچه مرقوم داشته اید توسط افرادی چون شما دیده نشده است، مسلما دلشان خواهد شکست.
حقیر در اینجا فقط وظیفه داشتم از نسل های مختلفی ک خدا متعال توفیق داد ک فقط شاهد زحمات بی دریغ آنها باشم دفاع کنم.

باشد که از این متن برداشت دیگری نشود و از شما و مسئولین هیات های ولایی و فرهنگی شهر بسیار بسیار متشکر و دست بوسم.
اراتمند روشن نیا

 




| [ کلمات کلیدی ] :
ن : احسان روشن نیا
ت : شنبه 94/7/25
 
 
 
هر کس می خواهد ما را بشناسد داستان کربلا را بخواند؛ ما تمام آنچه در تئوری و خلأ بود در خاکهای شلمچه و طلائیه دیدیم، آنچه دیگران فقط شنیده اند ما در شبهای دردآلود با صدای ناله ها و سوز دلهای شیدایی شنیده ایم و دیده ایم، ما عشقبازی مجنون به دور لیلی را درجزیره ی مجنون زیر باران گلوله های که میلیمتری زمین را هدف گرفته بودند با چشم غیر مسلح دیدیم، آنچه منصور بر سر دار دید ما شبهای عملیات دیدیم؛ آن شوخی های شبانه و زمزمه ی قرآن دعا که در شب عاشورای حسین گذشت ما در شبهای عملیاتی والفجرها و رمضان ها و کربلاها دیدیم .
 
 
0 align= 0 align= a href= div class=/div theme-designer2 /div/divtd width=div class=bb td width= center td width= /div space/divtd width= td width= td width= td width= td width=/div /td valign= valign= icon2 icon2 backpb:ItemText//BlogpagingBlock/blogtagsblockdiv style=theme-designer2 pb:ItemText/p dir=/blogtagsblockdiv style=theme-designer2 p dir= /blogtagsblockdiv style=theme-designer2 /divpb:AuthorNamediv style=div class= pb:BlogDescription/divwidth:389px; overflow:hidden;0/BlogArchive copyright table border=padding: 7pxwidth:389px; overflow:hidden; table border= width:389px; overflow:hidden; table border=width:389px; overflow:hidden; table border=padding: 7pxwidth:389px; overflow:hidden; ¢div class= div class= /divm-p/div /div778 /div !---------- text ----------------------------

دریافت کد آهنگ

0rtl105/bodyrtl105/body